دبلیو - یوجین اسمیت_W. Eugene Smith

عکاسی خبری
عکاسی، رسانۀ قدرتمندی برای بیان حالات است.
استفادۀ شایسته از آن، قدرت بزرگی برای بهبود جامعه و فهم بیشتر است و استفادۀ بد از آن مشکلات بی شماری را به وجود می آورد.
عکاسی خبری به خاطر استفاده نشریات از تصاویر، بیننده های بیشتری نسبت به شاخه های دیگر عکاسی داشته و تأثیر بسیاری بر افکار و نظرات عمومی دارد. به همین دلیل، بسیار مهم است که عکاس خبری «علاوه بر مسلط بودن بر ابزار» دارای حس امانت داری و فهمی بالا در شناخت و ارائۀ صحیح سوژه هایش داشته باشد.

W. Eugene Smith
Untitled
From "Pittsburgh"
1955

3 نظر:

zero گفت...

چند تا از پست ها را خواندم. به نظرم آمد کمی بیشتر روی ادبیات آنها و انتخاب لغات برای انتقال آنچه در سر داری، دقت کنید.
همین پست آخر، چند بار "بیشتر" و "بسیاری" آوردی که ضرورتی ندارد.
یا بند اولش که: "استفادۀ شایسته از آن، قدرت بزرگی برای بهبود جامعه و فهم بیشتر است و استفادۀ بد از آن مشکلات بی شماری را به وجود می آورد."
بهتر نبود، قدرت بزرگی برای انتقال مفاهیم جامعه؟... و آیا واقعاً مشکلات بعد از استفاده ی بد، جداً بی شمار است؟!

zero گفت...

و یادم رفت بگم از وبلاگت برای اینکه محوریت معینی داره خوشم می آد 

نواب گفت...

عکاس باید در برابر عکسی که می گیرد و تأثیری که این عکس خواهد داشت احساس مسئولیت کند. اگر در کار خود تحریف روا دارد (که گاه نامحسوس و گاه نیز شدیدآ آشکار است)، با در نظر گرفتن اینکه عکسهایش به مقیاس وسیع چاپ و پخش می شود، این کار جنایتی است علیه نوع بشر. این روش حتی در گزارشهای نسبتآ «بی اهمیت» هم باید اعمال شود، زیرا عکسها (و کلمات کوچک زیر آنها) فکر و عقیدۀ مردم را قالب می گیرند. اندکی اطلاعات نادرست به اضافۀ اندکی دیگر اطلاعات نادرست، آتشی است که سوء تفاهمات زیانباری از آن شعله ور خواهد شد.

ارسال یک نظر

- حق حذف و ویرایش نظرها برای «تصویرنامه» محفوظ است
- برای مشاهده‌ی وبلاگ و ارسال نظر از «فایرفاکس» استفاده کنید
- «ناشناس» نظر ندهید